Vajon mitől, hogy egy vállalat reklámozása és ezáltal tevékenységére való igény is sikerre vagy bukásra van ítélve? Az elvégzett munka minőségén, gyorsaságán és gazdaságos termelésén túl rengeteg múlik a reklámtevékenység végzésén. De mitől lesz hatékony egy reklám, míg a másik egyáltalán nincs hatással a nézőkre? A reklámok készítése, költségei ugyanazok, de az egyik eléri a kellő hatást, míg y a másik egyáltalán nem ösztönöz vásárlásra. Az okok megfoghatatlanok, hiszen az egész reklám szakma szubjektív. Talán az egész a reklámot alkotó ötleten múlik. Persze mindig utólag derül ki, hogy a célközönség szerint az adott ötlet tényleg jó volt -e, vagy csak egy sikertelen próbálkozás. Sőt, ami talán igazán vásárlásra ösztönzi az embereket, az, az érvelés, amiért mindenképp szükséges az reklámban szereplő tárgy vagy szolgáltatást megvásárlása. Ha az, az érzés keríti hatalmába a reklám nézőjét, hogy neki mindenképp meg kell vennie a reklám tárgyát, különben valami fontostól “esik el”, “kárt szenved” nélküle, akkor sikeresnek mondhatjuk az elkészített reklámot.