Hogyan történik az Opel Corsa alufelni felcsavarozása?

Számtalan weboldal és fórum foglalkozik a keréktárcsák méreteivel, külső adottságaival és a súlyukkal, illetve azzal, hogy miként is hatnak ezek a kocsi teljesítményére. Azonban kevés szó esik az épp ennyire lényeges felcsavarozásról, tehát arról, hogy mire is kell figyelni az Opel Corsa alufelni és az egész kerék felszerelése során.

Minden kétséget kizárólag kijelenthető, hogy a kerék felszerelése csakis az adott gépkocsi biztonsági előírásainak a betartásával történhet. Egy érzékeny, szakértelmet követelő feladatról van szó, hiszen az Opel Corsa alufelni és a gumi, tehát az egész kerék a verda egyik legfontosabb tartozéka, az út és a kocsi közötti kapcsolatot jelentve.

A kerékcsere menetének lépéseit megtalálja minden tulajdonos az autó kézikönyvében. A felcsavarozás első és egyben legfontosabb lépése a csavarok tisztaságának leellenőrzése. A por, kisebb kavics, szennyeződés és minden oda nem tartozó dolog megakaszthatja a csavarozást és rongálhatja a menetet.

Emiatt pedig nem tehető fel biztonságosan és hosszútávon is megbízható módon az Opel Corsa alufelni. Ha minden rendben van, akkor jöhet a csavarozás. Érdemes szabad kézzel, erőltetés nélkül kezdeni ezt. Ha a csavarok a helyükre kerültek, akkor jöhet a keresztkulcsos vagy nyomatékkulcsos meghúzás, a furatok száma szerinti megfelelő sorrendben.

A Skoda Fabia alufelni és a középsík eltolás

A felni megvételekor mindig előkerül az a bizonyos, sokak fejében zavart keltő ET szám. A besajtolási mélységként, középsík eltolásként is ismert adat a Skoda Fabia alufelni középvonala és a kerékagyra való felfekvési síkja közötti, mindig milliméterben megadott távolságra utal. Ha egy egyrészes tárcsáról van szó, akkor nem okoz fejtörést az érték, hiszen az minden esetben fix és nem megváltoztatható.

Azonban egy többrészes felnin az eltolás állítható, és személyre szabható, így azt több járműre fel lehet szerelni. Mit kell erről tudni? Nos, minél nagyobb az adott Skoda Fabia alufelni ET értéke, a kellék annál jobban rámegy a tengelyre. Fordítva is így van, hiszen minél kisebb az érték, a tárcsa annál jobban kilóg a kocsiból.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük