Az alumínium keréktárcsák többféle módon gyárthatók. Az alacsony nyomású öntéssel a Skoda alufelni sokkal tömörebb lesz, mint például ha az gravitációs öntéssel jött volna létre. A lényeg, hogy ennél a technikánál az alumíniumot sokkal gyorsabban, de alacsony nyomáson öntik be a formába.
Az anyag mechanikai adottságai jobbak lesznek, hála a nagyobb tömörségnek. Egyes gyártók a megszokottnál nagyobb nyomást használnak annak érdekében, hogy a Skoda alufelni súlya a lehető legalacsonyabb legyen. Persze ezzel nőnek a gyártási költségek.
Hazánkban és sok más országban a keréktárcsa piacon az alacsony nyomáson öntött modellek hihetetlenül népszerűek, köszönhetően annak, hogy súly-terhelhetőség arányukat illetően kiválóak. Kedvelt továbbá a préskovácsolt vagy hideg folyatásos eljárással készült Skoda alufelni. Csúcstechnológiáról van szó, ami az alacsony nyomású öntőgép módszeréből nőtte ki magát.
A gyártás második szakaszában egy speciális masinával a formát megpörgetik és kívülről felmelegítik úgy, hogy a Skoda alufelni peremrészére görgőfejeket nyomnak és azt préselve feszítik egy irányba, pont úgy, ahogy azt a fazekas teszi a korongozóval. A meleg, a forgás és persze a nyomás együttese révén a tárcsa pereme hasonló teherbírású lesz, mint a kovácsolt felnié, miközben az eljárás annál lényegesen gazdaságosabb.
A hideg folyatásos, préskovácsolt Opel felni
A világszinten ismert O·Z gyártó már évtizedek óta használja ezt az eljárást, főleg a Forma-1-es keréktárcsák előállításához. Említést érdemel még a HLT gyártású Opel felni, ami a legbeszédesebb példa a hideg folyatással gyártott tárcsára. A technológia kizárólagos használója az O·Z, ami természetesen a titkot a mai napig senkivel és semmilyen céggel nem osztotta meg.
Annyit ajánlott még itt megjegyezni, hogy a gyártók a kovácsolt Opel felni minőségszintjét minél jobban szeretnék megközelíteni az azt igénylő iszonyatos költségek kordában tartásával egyidejűleg. Az Opel felni csúcskategóriájába tartozó modelleket azonban a kovácsolt technikával gyártják. Az ilyen felnik nagyon magas nyomáson, egyetlen alumíniumtömbből kerülnek gyártásra.